No gata...no hai (nem áll készen)

16:04:00 Devill Advocate 15 Comments

Sa-mi creasca tensiunile si sa se dilate pupilele...sa vorbesc singur si spumele sa iasa in suvoaie..inadmisibil si totodata adevarat...pai mai "pretenas"  sa gasesti in ODORHEI pe masina "lu politia" scris in maghiara "HELYI RENDORSEG" (nu pot pentru ca sa pun semnili alea deasupra si nici nu ma chinui sa caut) - adicatelea in traducere (nu de alta dar poate este nevoie) Politia Locala..te doare capatana ...Vroiam sa scrijelesc astazi povestiri intamplate si traite insa durerea de cap ce ma bantuie de aseara se acutizeaza rascolindu-mi simturile animalice...
Pai nu mi-e ciuda pe limbile altor popoare...mi-e ciuda pe niste alesi locali ca au permis ase ceva pe masinile lu' Politia..care Politie nu este a lor...si nu este nici SRL sau SRL-D(mai nou)...ori alta forma de organizare stiuta sau neinventata pana acusica....cum dracu sa cetesti asa ceva ca nici nu ai idee daca trebuie sa te dai la o parte din calea lor ca eu habar nu am ce inseamna "hely etc"...dar deh...are girofaruri si serene...si trebe sa tragi de volan sa faci loc...
Si daca sunezi la 112...tot in maghiara trebuie sa faci reclamatiunea?....ori daca esti amendat...misto ar fi daca nenea politistul ar constata tot in maghiara...asta ca sa fie treaba treaba pana la capat....si sa mai manance si gura lu' avocatii cate ceva...
Pai luat la niscaiva intrebari...redau aici in dulcele stil clasic declaratia lu' domnu' primarele de la ODORHEI : “Îmi pare rău pentru acest aşa-zis scandal. Maşina e bilingv inscripţionată, permiteţi-mi să nu ştiu exact pe care parte este inscripţia în limba română. Deci, maşinile Poliţiei locale sunt inscripţionte şi în limba română, şi în limba maghiară, având în vedere că peste 90% din populaţie este maghiară. Mi se pare un lucru normal. Nu cunosc alte detalii, dar sunt sigur că e inscripţionată bilingv. Dacă nu, înseamnă că este o greşeală”, a declarat primarul localităţii Odorheiul Secuiesc, Bunta Levente-Zoltán. (sursa Adevarul.ro)
A si acum, cum au facut-o si pe alte retele de socializare...or sa sara sodomele si gomorele cu gura ca "nu am avut ce scrie" sau ca "acesta nu este un subiect important" sau ca "instig la razboaie cataclismice nuclearo-cosmice" si lista poate continua...dar am zisara ca nu am nimic cu limbile...am zisara ca nu am nimic cu nationalitatile care traiesc in pacea apocaliptica in Romania...am zisara ca nu-i batut in cap cine cere....am zisara ca libertatea lu' exprimarea trebuie respectata..alaturi de alte libertati atata timp cat nu incalca alte libertati si lista poate continua...mi-e lehamite de cine-i lasa sa latre...ca dupa ce latra..musca...si dupa ce musca...papa...si dupa aceea..om papa si noi ca nu om muri de inanitie nu?
No gata ..no hai ca ma apuca crizele de sadism neortodox...si-mi vine sa scrijelesc de 10000 de ori ca art. 1 alin. 1 si 5 din Constitutia Romaniei precizeaza ca ‘Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil, iar respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie‘.- asta neavand nicio legatura normal cu inscriptiunile de pe masinile lu' politia da?
Si ca sa fiu de bon ton asa cum nu sunt...si ca aceasta postare sa nu fie gresit inteleasa...nu am scrisara doar asa din ciuda pe alesii locali si pe nenii politicieni...ci din ciuda ca mi-e prea ciuda ca Limba Romana suna atat de bine...si cuvintele sunt si mai scurte...si nu trebuia sa se plateasca mai multi bani de la buget pentru neste "abtibilde" lungi si costisitoare...:) aaa si daca pe dreapta scrie in maghiara..si pe stanga in romana...as prefera sa fiu oprit pe partea stanga...de un politist roman...(ca cel din dreapta cred ca nu-i romanas) care sa-mi zica chiar si in scarba..."noroc ma..actele la control"..ca daca ma opreste pe dreapta...."nem tudom" frate....cu toata dragostea...nu? ca ase este la moda...
Ma intorc la vanzarea de suflete si cumpararea lor la pret infim..si astazi..astazi daca nu stiati...este ZIUA LIMBII ROMANE  - adica Román nyelv napja (bilingv) asta ca sa nu inceapa cataclismul da?:)

15 comentarii:

  1. nu mai bine te ocupi de altceva?ce te freaca grija ca scrie pa masina in maghiara?

    RăspundețiȘtergere
  2. nu-i asa? nu este mai bine sa stam in bancutele noastre si sa ne vedem de trebile noastre??..intrebarea este...care dracu sunt trebili noastre! daca nu intelegi..scriu "bilingv":))

    RăspundețiȘtergere
  3. esti prafao!transilvania va fo tot a maghiarilor asa cum a fost mereu!sac!

    RăspundețiȘtergere
  4. prietene...vreau o discutie decenta si relevanta...nu deziderate sau vise...dar deh...puteti visa:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Diferit de ceea ce ai scris pana in prezent dar la fel de acid!Frumos, cat despre subiect, mi-e aproape rusine ca traiesc in Romania desi iubesc tara asta ca o nebuna!Trist:(

    RăspundețiȘtergere
  6. niste prosti!cica primarul nu stie despre ce este vorba!sa se duca sa beleasca ochii ca doar aia nu au scris asa fara stirea lui!ce dreacu ma suntem papagali pe bune?

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe mine m-ai facut sa rad! Atata inversunare pe tine si cata dreptate ai! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Acolo și girofarurile emit semnale acustice tot în maghiara..:)ce inversunare..comemorarea limbii române nu altceva!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ahhh....subiectul meu favorit....limba romana, dulcele grai...
    Mi-as fi dorit ca azi sa te contrazic pentru ca de obicei am contraargumente,insa ceea ce nu au inteles unii dintre vizitatorii tai este faptul ca nu vizai locuitorii de alta nationalitate, ci faptul ca numai unii nu respecta art.1 si 5 din Constitutie...aici nu vorbim despre al cui e Ardealul sau orice alta regiune a tarisoarei,pt ca asta e o alta ineptie si ne abatem de la subiect...
    Iubesc limba asta si inteleg sa ii arat respectul cuvenit intr-un mod minimalist...am pretentia infima ca interlocutorii mei sa cunoasca regulile gramaticale...nu ma voi simti niciodata "antisociala/inabordabila" pentru aceasta cerinta...cine tine pasul ok, cine nu...a mea sigur nu-i pierderea...
    Obligatia locuitorilor acestei tari fie ei plebei,intelectuali,conducatori preamariti, o reprezinta folosirea limbii romane in toate institutiile statului,iar faptul ca se intampla in alte zone ale tarii mizerii din astea , se datoreaza dozei de indolenta intrinseca fiecaruia dintre noi....asa incat, chiar si alegerea acestui subiect pe acest blog, imi da speranta ca exista reactii si nu suntem plante...Multumesc si sustin campania de promovare a limbii romane !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Creste inima asta obosita în mine când citesc asa ceva!Deci..pohta ce am pohtit!Q.E.D

      Ștergere
  10. Vad ca scrie si in romana "Politia locala" pe spatele masinii, deci chiar e inscriptionata bilingv.

    RăspundețiȘtergere

Sa nu crezi ceea ce-ti spun...intreaba-te doar!